Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Minden évben nagyon várjuk a tavaszt, végre hosszabbak a nappalok, este már nem kell sötétben hazaérkezni. Örülünk az ébredező, megújuló természet csodálatos színeinek. - Egészséges életmód magazin
részletek »

Itt a tavaszi fáradtság ellen 5 tuti tipp

Az Egészséges Életmód Magazin Önnek, Neked készül napi frissességgel, hogy segítségedre legyen eligazodni, tájékozódni ebben az igen széleskörű, egészséget és betegséget is érintő hatalmas forgatagban. Pro és kontra, nézetek, szemléletek, tanácsok.
Egészséges életmód magazin
Itt vagy: Egészséges életmód magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Itt a tavaszi fáradtság ellen 5 tuti tipp
Itt a tavaszi fáradtság ellen 5 tuti tipp
Ha te is eltudnál aludni bárhol
Minden évben nagyon várjuk a tavaszt, végre hosszabbak a nappalok, este már nem kell sötétben hazaérkezni. Örülünk az ébredező, megújuló természet csodálatos színeinek.
De sajnos a hóval, hideggel és esővel tarkított telet követően menetrendszerűen jelentkezik a tavaszi fáradtság is, van akinél előbb, van, akinél később.

A tavaszi fáradtság tünetei mindannyiunknak ismerősek: levertség, fáradékonyság, gyengeség, kimerültség. Reggel kimerülten ébredünk, kevesebb munka után is fáradtnak, túlterheltnek érezzük magunkat. Egyszóval: nem vagyunk a legjobb formánkban.

Mi is a tavaszi fáradtság oka?

A szakemberek azt szokták mondani, hogy ez nem egy betegség, hanem hiányállapot, tél végi kimerültség. Az előző nyáron felhalmozott tartalékokat feléljük, és napi táplálékból nem jut elegendő vitaminhoz, ásványi anyaghoz, nyomelemhez a szervezet.
Hirdetés

Nézzük meg, mit tehetünk a leküzdése érdekében!

1. Mozogjon minden nap!
Télen amúgy is hajlamosak vagyunk kevesebbet mozogni, ami rontja immunrendszerünk teljesítményét. Kezdje a napot pár perces reggeli tornával, sétáljon jó nagyokat a friss levegőn, ha kisütött a nap!

2. Igyon sok folyadékot!
Bár az izzadás miatt nyáron jut leginkább eszünkbe pár pohár ásványvizet felhajtani, szervezetünknek ilyenkor is sok folyadékra van szüksége a helyes működéshez. Napi 2 litert igyunk - lehetőleg ásványvíz, gyógytea, frissen facsart gyümölcs- vagy zöldséglé formájában.

3. Járjon rendszeresen uszodába, ha teheti!
Ha már ott vagyunk, szaunázzunk is, ez ugyanis hatékony salaktalanító és immunerősítő hatású. Az izzadás során a szervezetből természetes úton távoznak méreganyagok, a szaunázás ezt a természetes folyamatot fokozza.

4. Táplálkozzon változatosan, kiegyensúlyozottan!
Fűszeres, zsíros falatok? Nehéz, kalóriadús ételek? Ezek helyett fogyasszon sok színes salátát, zöldséget és gyümölcsöt! A szakember külön kiemeli a narancssárga (például sárgarépa, sütőtök), zöld (spenót, sóska, káposzta) és lila (padlizsán, lila hagyma) zöldségek jelentőségét, hiszen ezek antioxidáns-tartalmuk miatt védenek a szabad gyökök támadásával szemben.

5. Pótolja a szervezet számára szükséges vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket!
Az multivitaminok olyan komplex készítmények, melyek az általános vitamin-, ásványi anyag- és nyomelemhiányos állapotok megelőzésére szolgálnak.
Szólj hozzá a cikkhez
FIGYELEM! A cikk felhasználása, utánközlése kizárólag a tlap szerkesztő engedélyével lehetséges! Kérek engedélyt
Címkék - életmód,tavasz,egészség,fáradtság,vitamin
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2017-03-06 13:05:07
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü